Psychologe Goele Beddegenoodts
Visie:
Een kind of jongere is volop in persoonlijke groei en ontwikkeling. Soms stuiten zij tijdens deze groei op problemen of merkt de omgeving (ouders, leerkrachten, familie,...) dat er iets niet klopt. Kinderen zijn hierbij afhankelijk van hun ouders en hun bredere sociale omgeving. We willen zowel kinderen als hun context helpen in deze periode waar moeilijkheden zich manifesteren. Hierbij hechten we veel belang aan het samen zoeken naar mogelijkheden alsook het benadrukken van krachten van kind en context.
Werkwijze: (hier kan van afgeweken worden, afhankelijk van casus)
DIAGNOSTISCH ONDERZOEK:
Eerst vindt er een intake gesprek plaats met de ouders en kind/jongere. Hierin worden reden van aanvraag/verwachtingen, verloop en prijs van het onderzoek besproken. Daarna volgt het diagnostisch onderzoek indien nodig. Tot slot vindt er een gesprek plaats waarin resultaten worden toegelicht en eventueel psycho-educatie plaatsvindt. Dit gesprek is voor zowel kind als jongere. Eventueel verdere begeleidingssessies kunnen dan besproken en vastgelegd worden.
BEGELEIDING:
Eerst wordt er een intake gesprek gepland met de ouders. Daarna volgt de kennismaking met kind of jongere alleen. Na de eerste gesprekken, kan de begeleiding starten. De duur van de begeleiding hangt af van de problematiek en de vraag van kind/ouders. Tijdens de begeleiding met het kind worden er oudergesprekken of ouder-kind/jongere gesprekken gepland indien hier nood aan is. Tot slot vindt er een afrondingsgesprek plaats.
Een kind of jongere is volop in persoonlijke groei en ontwikkeling. Soms stuiten zij tijdens deze groei op problemen of merkt de omgeving (ouders, leerkrachten, familie,...) dat er iets niet klopt. Kinderen zijn hierbij afhankelijk van hun ouders en hun bredere sociale omgeving. We willen zowel kinderen als hun context helpen in deze periode waar moeilijkheden zich manifesteren. Hierbij hechten we veel belang aan het samen zoeken naar mogelijkheden alsook het benadrukken van krachten van kind en context.
Werkwijze: (hier kan van afgeweken worden, afhankelijk van casus)
DIAGNOSTISCH ONDERZOEK:
Eerst vindt er een intake gesprek plaats met de ouders en kind/jongere. Hierin worden reden van aanvraag/verwachtingen, verloop en prijs van het onderzoek besproken. Daarna volgt het diagnostisch onderzoek indien nodig. Tot slot vindt er een gesprek plaats waarin resultaten worden toegelicht en eventueel psycho-educatie plaatsvindt. Dit gesprek is voor zowel kind als jongere. Eventueel verdere begeleidingssessies kunnen dan besproken en vastgelegd worden.
BEGELEIDING:
Eerst wordt er een intake gesprek gepland met de ouders. Daarna volgt de kennismaking met kind of jongere alleen. Na de eerste gesprekken, kan de begeleiding starten. De duur van de begeleiding hangt af van de problematiek en de vraag van kind/ouders. Tijdens de begeleiding met het kind worden er oudergesprekken of ouder-kind/jongere gesprekken gepland indien hier nood aan is. Tot slot vindt er een afrondingsgesprek plaats.